BREADCRUMBS یا نشانگر صفحات به چه معناست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد اصطلاح breadcrumb از ماجرا افسانه ها نسل و گرتل آمده میباشد که در آن شخصیت های اصلی برای گم نکردن روش خویش تا بازگشت به منزل دنباله ای از خرده های نان را پشت راز خویش ریختند تا منش بازگشت خویش را به صدق بتوانند پیدا نمایند.

با الهام از این ماجرا بردکرامب یا این که نشانگر صفحه های یا این که مسیر راهنما که بخشی از پباده سازی رابط کاربری UI) User Interface) میباشد در هنگام طراحی وب سایت به وب سایت ها بیشتر شد و به استفاده کننده این قابلیت را اعطا کرد که با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت شوند. افزودن این قابلیت و امکان به وبسایت در بهینه سازی وب سایت تاثیر به سزایی دارااست.

همانگونه که در قصه آمده میباشد، بازدیدکنندگان می بایست شرایط خویش را در ساختار سلسله مراتبی وبسایت ببینند تا بتوانند به سطح بالاتری در سلسله مراتب مرورگر دستیابی پیدا نمایند.

نشانگر صفحه های تحت عنوان یک ابزار بصری اثرگذار فعالیت میکند که نشان دهنده محل استفاده کننده در سلسله مراتب وب سایت میباشد. این خصوصیت منجر می‌گردد ناوبری Breadcrumbs یک منشا عالی داده ها متنی برای یوزرها باشد و به آنان یاری دهد تا بتوانند به سوالهای تحت جواب دهند.

اینجانب کجا هستم؟ Breadcrumbs بازدیدکنندگان را از مکان خویش در هنگام بازدید از تارنما باخبر می‌نماید.

کجا می توانم بروم؟ پیکان ها امکان جستن مناطق و صفحه های تارنما را ارتقا می دهند.

آیا می بایست به آنجا بروم؟ Breadcrumbs می تواند یوزرها را تشویق به بازدید از سایر صفحه های کند (برای مثال بازدید کننده یک تارنما فروشگاهی ممکن میباشد روی یک کاغذ فرآورده فرود بیاید که کالا مطلوب نباشد البته بازدید کننده ممکن میباشد مایل به مشاهده بقیه تولیدات از به عبارتی جور باشد). این، به جدید بخود، می‌تواند موجب ارتقاء user friendly بودن وب سایت شود.

کاهش تعداد اقدامات
از دید قابلیت و امکان استعمال توکل های نان می تواند تعداد اقداماتی را که یک بازدید کننده تارنما می بایست چهت نیل انگیزه خویش انجام می‌دهد را، کاهش میدهد چون به جای به کارگیری همیشه از دکمه «برگشت» مرورگر یا این که برگه ابتدا وب سایت، برای برگشت به کاغذ ی اصلی بازدید کنندگان می‌توانند از خرده نان ها چهت نیل به انگیزه خویش به کارگیری نمایند.

این قابلیت و امکان سبب حزن یوزرها نمی شود.

پس از افزودن این امکان شاید جمعی از یوزرها از آن به کار گیری نکنند یا این که این قابلیت و امکان را نادیده بگیرند البته خیر آنکه به کارگیری نکنند،

هیچ گاه مسیر خرده نان ها را ناسازگار با دور و اطراف کاربری قلمداد نمی‌کنند و تاثیر منفی بر روی User Interface تارنما ندارد چون صرفا فضای پاره ای را اشغال می‌کند و توشه محتوایی مازاد را به وبسایت وارد نمیکند.

چه وقت می بایست از Breadcrumbs به کارگیری فرمایید؟

یک رویکرد عالی برای گزینش اینکه آیا یک وبسایت قادر است از nautical navigation به کارگیری نماید یا این که خیر، تولید یک نقشه تارنما یا این که یک نمودار میباشد که ساختار ناوبری تارنما را نشان می‌دهد، و بعد از آن تجزیه و ارزیابی میکند که آیا خرده های نان به استفاده کننده قابلبت تکان میان نوع ها را می دهد یا این که نه؟

چون در‌صورتی‌که میتوان از خرده های نان برای نشان دادن مسیر به استفاده کننده به کار گرفت که ساختار سلسله مراتبی در میان نوع ها به صدق رعایت گردیده باشد در غیر این رخ قابلیت و امکان فراخوانی به مدل پیشین وجود نخواهد داشت.

اشکال Breadcrumbs
Breadcrumbs می‌تواند بر طبق: مکان، مسیر و خصوصیت اکران داده شود.

بر طبق شرایط مکانی
بردکرمب مبنی بر مکان

رایج‌ترین گونه بردکرامب‌ها میباشند که سلسله مراتب و ساختار صفحه های را نشان می دهند. این پیکان ها به بازدیدکنندگان به ادراک و تکان سلسله مراتب وبسایت شما، که دارنده سطح ها گوناگون (معمولا بیشتراز دو سطح) امداد میکند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: